Η θέσπιση βάσης 10 μονάδων επιβλήθηκε από την ανάγκη να υπάρχει μια ένταση της προσπάθειας των μαθητών του Λυκείου για την επίτευξη ικανής γνώσης, που θα είχε ως αποτέλεσμα την κατάκτηση τουλάχιστον της βάσης στις εισαγωγικές εξετάσεις. Μαθητές παντελώς αδιάφοροι, που δεν πιάνουν ούτε 10 στις εξετάσεις θα ήταν λογικό να δοκιμάσουν και κάπου αλλού την τύχη τους. Αλλά η ψηφοθηρική λογική επικράτησε. Λόγω της βάσης, υπήρξαν σχολές, που δεν εισήχθη κανείς και σε άλλες εισήχθησαν ελάχιστοι. Αυτό σημαίνει ότι οι τοπικές κοινωνίες έχασαν τα έσοδα που θα είχαν από την διαβίωση των φοιτητών εκεί και ξεσηκώθηκαν. Το ρουσφέτι της κατάργησης της βάσης του 10 δίνει ακόμα ένα σπρώξιμο στην παιδεία, που είναι ήδη διαλυμμένη, προς το κενό. Με θλίψη παρακολουθύνε, αυτοί που ενδιαφέρονται, την απαξίωση της παιδείας τις τελευταίες δεκαετίες. Και μια και δεν θα υπάρχει βάση εισαγωγής τι τις θέλουν τις εξετάσεις; Θα μπορούσε να γίνει εισαγωγή με την βαθμολογία του γυμνασίου και απεριόριστο αριθμό εισαγομένων και έτσι θα γλυτώναμε τα έξοδα και την ταλαιπωρία των εισαγωγικών εξετάσεων. Έτσι ο κάθε μαθητής θα μπορούσε να σπουδάσει στην ανθοκομική σχολή μιας επαρχιακής πόλης για να μην χάσουν τα έσοδα οι κάτοικοί της. Τέλος ακόμα και αν όλοι τελειώσουν τις σπουδές ενδιαφέρθηκε κανείς από τους κυβερνώντες που θα δουλέψουν;
Το παρακάτω είναι αναδημοσίευση από την Εφημερίδα Καθημερινή στη διεύθυνση:
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_52_15/04/2010_397592
Εξαιρετικά απογοητευτική είναι η στάση της κυβέρνησης στην Παιδεία. Η κατάργηση της βάσης του 10 αποτελεί ένα εξόχως λαϊκιστικό μέτρο, το οποίο πιέζει προς τα κάτω τον πήχυ της εκπαίδευσης και αποτελεί ευρωπαϊκή πρωτοτυπία επιτρέποντας στον χειρότερο δυνατό μαθητή να μπει στο πλέον άχρηστο ΑΕΙ ή ΤΕΙ. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό πως η κυβέρνηση επιλέγει μάλιστα να διατηρήσει σε λειτουργία ιδρύματα που δεν εξυπηρετούν κανένα σκοπό. Και αυτό σε μια περίοδο ανεπανάληπτης δημοσιονομικής κρίσης, κατά την οποία υποτίθεται ότι η κυβέρνηση μειώνει όπου και όπως μπορεί την κρατική σπατάλη.
Εξαιρετικά απογοητευτική είναι η στάση της κυβέρνησης στην Παιδεία. Η κατάργηση της βάσης του 10 αποτελεί ένα εξόχως λαϊκιστικό μέτρο, το οποίο πιέζει προς τα κάτω τον πήχυ της εκπαίδευσης και αποτελεί ευρωπαϊκή πρωτοτυπία επιτρέποντας στον χειρότερο δυνατό μαθητή να μπει στο πλέον άχρηστο ΑΕΙ ή ΤΕΙ. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό πως η κυβέρνηση επιλέγει μάλιστα να διατηρήσει σε λειτουργία ιδρύματα που δεν εξυπηρετούν κανένα σκοπό. Και αυτό σε μια περίοδο ανεπανάληπτης δημοσιονομικής κρίσης, κατά την οποία υποτίθεται ότι η κυβέρνηση μειώνει όπου και όπως μπορεί την κρατική σπατάλη.
Για μια ακόμη φορά η κυβέρνηση επέλεξε τον δρόμο της εφαρμογής των προεκλογικών της δεσμεύσεων, έστω και αν αυτές δεν συνάδουν με τη λογική. Είναι κρίμα που ένα κυβερνητικό στέλεχος, το οποίο επαγγέλλεται τον εκσυγχρονισμό, επέλεξε τον δρόμο του μηδενικού ρίσκου, του χαμηλότερου δυνατού παρονομαστή και της αδράνειας.
Το παρακάτω είναι μέρος δημοσίευσης της Καθημερινής στη διεύθυνση:
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_15/04/2010_397544
Καταργώντας το... αυτονόητο
Tου Κωνσταντινου Ζουλα
«Δεν έχουμε καμιά ένδειξη ότι τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ έχουν σήμερα καλύτερους φοιτητές από αυτούς που είχαν μέχρι το 2006. Αντίθετα, έχουμε τμήματα με καθηγητές και προσωπικό χωρίς αντικείμενο εργασίας και υποδομές που υπολειτουργούν, όταν μάλιστα δεκάδες χιλιάδες νέοι λόγω του συγκεκριμένου συστήματος προσφεύγουν στα κολέγια».
Με αυτήν την επιχειρηματολογία αιτιολόγησε χθες η υπουργός Παιδείας την κατάργηση της βάσης του 10 για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια. Αν καταλαβαίνω καλά, λοιπόν, η κ. Αννα Διαμαντοπούλου είπε ότι επειδή δεν πιστεύει ότι τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ βελτιώθηκαν την τελευταία 4ετία, δεν έχει κανένα απολύτως λόγο να μην τα κάνει χειρότερα! Διότι γι’ αυτό δεν χωρεί αμφιβολία. Αρκεί να ανατρέξει η υπουργός στην προ του 2006 κατάσταση. Θα βρει δεκάδες χιλιάδες νέους που έγιναν «φοιτητές», γράφοντας μέσους όρους 4άρια και 3άρια. Με αποκορύφωμα περίπτωση «μαθητή» που το 2006 εισήχθη στη Γερμανική Φιλολογία (!) με μέσο όρο 1,53 με άριστα το 20!!!
Αλλά και το έτερο επιχείρημα της κ. Διαμαντοπούλου προκαλεί την κοινή λογική. Διότι οι καθηγητές και το προσωπικό των ΑΕΙ και ΤΕΙ -που επικαλείται- δεν έμειναν άνευ λόγου χωρίς αντικείμενο εργασίας. Αν δει τα αρχεία της η υπουργός θα «ανακαλύψει» π. χ ότι στο τμήμα Φυτικής Παραγωγής Αρτας, της Ιχθυοκομίας Ιωαννίνων, της Ανθοκομίας Καλαμάτας και σε 30 παρεμφερείς «σχολές» πέρυσι δεν εισήχθη κανένας φοιτητής! Ξέρετε τον λόγο; Διότι κανείς μαθητής από όσους έγραψαν πάνω από 10 δεν θέλησε να εγγραφεί σε αυτές.
Καταργώντας το... αυτονόητο
Tου Κωνσταντινου Ζουλα
«Δεν έχουμε καμιά ένδειξη ότι τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ έχουν σήμερα καλύτερους φοιτητές από αυτούς που είχαν μέχρι το 2006. Αντίθετα, έχουμε τμήματα με καθηγητές και προσωπικό χωρίς αντικείμενο εργασίας και υποδομές που υπολειτουργούν, όταν μάλιστα δεκάδες χιλιάδες νέοι λόγω του συγκεκριμένου συστήματος προσφεύγουν στα κολέγια».
Με αυτήν την επιχειρηματολογία αιτιολόγησε χθες η υπουργός Παιδείας την κατάργηση της βάσης του 10 για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια. Αν καταλαβαίνω καλά, λοιπόν, η κ. Αννα Διαμαντοπούλου είπε ότι επειδή δεν πιστεύει ότι τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ βελτιώθηκαν την τελευταία 4ετία, δεν έχει κανένα απολύτως λόγο να μην τα κάνει χειρότερα! Διότι γι’ αυτό δεν χωρεί αμφιβολία. Αρκεί να ανατρέξει η υπουργός στην προ του 2006 κατάσταση. Θα βρει δεκάδες χιλιάδες νέους που έγιναν «φοιτητές», γράφοντας μέσους όρους 4άρια και 3άρια. Με αποκορύφωμα περίπτωση «μαθητή» που το 2006 εισήχθη στη Γερμανική Φιλολογία (!) με μέσο όρο 1,53 με άριστα το 20!!!
Αλλά και το έτερο επιχείρημα της κ. Διαμαντοπούλου προκαλεί την κοινή λογική. Διότι οι καθηγητές και το προσωπικό των ΑΕΙ και ΤΕΙ -που επικαλείται- δεν έμειναν άνευ λόγου χωρίς αντικείμενο εργασίας. Αν δει τα αρχεία της η υπουργός θα «ανακαλύψει» π. χ ότι στο τμήμα Φυτικής Παραγωγής Αρτας, της Ιχθυοκομίας Ιωαννίνων, της Ανθοκομίας Καλαμάτας και σε 30 παρεμφερείς «σχολές» πέρυσι δεν εισήχθη κανένας φοιτητής! Ξέρετε τον λόγο; Διότι κανείς μαθητής από όσους έγραψαν πάνω από 10 δεν θέλησε να εγγραφεί σε αυτές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου